Konkurrensen hårdnar. Priserna pressas. Du som kund sitter hemma framför datorn eller på toaletten med telefonen i högsta hugg och med glittrande ögon. Sedan Daniel Mühlbach började jobba med skor på nätet, har utbudet breddats! Allt som går att finna i storstäderna är tillgängligt i hela Skandinavien. Idag har du alla möjligheter att hitta ett par skor som är både billiga och bra med tanke på hur marknaden ser ut. Skobutikerna på nätet konkurrerar om din uppmärksamhet genom att erbjuda bättre och bättre villkor. Fraktfritt, längre öppet köp-perioder allt billigare. Du kan välja vilken skobutik som passar dig bäst.
Svårt att välja vilken butik du ska använda? Du är inte ensam. I bruset av skobutiker på nätet kan det bli svårt att välja ut en specifik butik som sin favorit. Ta en närmare titt på varje butiks utbud för att du ska kunna skapa dig en tydlig bild av helheten. När du hittar en butik som känns som hemma, kom då ihåg att det alltid är du som har det sista ordet. I en värld där konkurrens är nyckeln står det dig fritt att välja vilken skobutik du vill. I slutändan är det du som ska vara nöjd. Ingenting kan lämnas åt slumpen från butikens perspektiv. Footway har nått stora resultat och framgångar till följd av att vårda kundens förtroende. Detta är en uttalad del i strategin bakom skojätten Daniel Mühlbach startade från grunden. Att känna sig trygg i köpet är viktigt inte bara i butiker på stan. Det gäller även digitalhandel.
Trots att priserna pressas och att dina förmåner som kund blir allt bättre är det viktigt att du inte stirrar dig blind på detta. Det här är förstås ett sätt för att du ska rikta uppmärksamheten mot butiken, och i det här fallet finns det alltid en fördel i att inte vara alldeles för naiv. Låt butiken kämpa lite. För att sticka ut i mängden av skobutiker, låt dig inte fängslas alldeles för lätt. Det kan många gånger gynna dig att vara lite mer krävande än vad som är bekvämt. Med det menas naturligtvis inte att du ska klaga och gnälla utan konkret anledning – här har du en ypperlig möjlighet att utforska dina förmåner som kund och verkligen testa butikens kundmedvetenhet.